Az optimális abroncsnyomás fenntartása
Az optimális abroncsnyomás a gumiabroncsok felülvizsgálatának egyik legfontosabb aspektusa. A megfelelő tömlõnyomás fenntartja a gumiabroncs futófelületének az egyenletes nyomását a talajjal való érintkezés során, és megelőzi az egyenetlen kopást. Emellett a menetellenállás csökkentésével és a keletkező hő gyors levezetésével a belső hőszint stabil szinten marad. Összegezve a megfelelő abroncsnyomás maximális teljesítményt biztosít a biztonságos vezetés, utazási kényelem és pénzmegtakarítás viszonylatában.
Az optimális abroncsnyomást egy felirat jelzi a gépjárművön. Ha nem található ilyen felirat, egyes gyártók az eredeti abroncsnyomást a gépjármű kézikönyvében tüntetik fel. A gumiabroncs forgalmazók szintén szolgálhatnak ilyen jellegű információkkal.
Túlnyomás
A túlságosan felfújt gumiabroncsok nem tudják jól izolálni az úttest szabálytalanságait, és ez durvább vezetést eredményez. A gumiabroncsok ugyanakkor könnyebben sérülnek, csökkentve ezzel a biztonság szintjét is.
Biztonság – Külső tényezők inkább veszélyeztetik (gödrök, törmelékek)
Takarékosság – Felgyorsítja a kopást, fõként a futófelület központi részének a kopását
Túl kis gumiabroncsnyomás
A túl kis gumiabroncsnyomás fokozza a gumiabroncs kopását, hőfelesleget termel, és az oldalfalak elhajlását okozza.
Ez pedig csökkenti a gumiabroncs integritását, védtelenné téve azt az idő előtti meghibásodás előtt.
- Biztonság
– A hőfelesleg elváláshoz vagy a kordszálak meghibásodásához vezet
– A keréktalpperem könnyebben leválik a kerékről
– A kerék és a keréktalpperem közötti fokozott súrlódás a keréktalpperem meghibásodását okozhatja
– Fennáll az állóhullám-deformáció lehetősége - Takarékosság
– Felgyorsítja a kopást, főként a vállrészen
– A nagyobb menetellenállás csökkenti a jármű üzemanyag-takarékosságát.