ADAC téli gumi teszt 2018

A Német és az Osztrák Autóklub, immár hagyományőrzően közösen készült a téli szezonra és két nagyon népszerű méretben tesztelt téli gumikat. Az ADAC téli gumi teszt 2018-ban is figyelembe vette a téli gumik száraz és nedves tapadását, havas, jeges úton való kezelhetőségét, és kopási mutatóit. Minden résztesztet 0,5-5,5 között pontozták, úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek.

A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából lett kiszámolva:

  • Száraz tapadás (irányíthatóság, fékút) 15%
  • Nedves tapadás (irányíthatóság, fékút, aquaplaning) 30%
  • Havas tapadás (irányíthatóság, fékút) 20%
  • Jeges tapadás 10%
  • Kopás, élettartam, zaj 25 %

Az értekéskor az alábbi besorolásokat alkalmazták:

  • 0,5-1,5: Kiváló
  • 1,6-2,5: Jó
  • 2,6-3,5: Tűrhető
  • 3,6-4,5: Gyenge
  • 4,6-5,5: Rossz

 

175/65R14 T téli gumi teszt eredmények:
ADAC értékelés Szárazon (15%) Vizesen (30%) Hóban (20%) Jégen (10%) Zaj (5%) Fogyasztás (10%) Kopás (10%)
Continental WinterContact TS860 2,1 (Jó) 2,3 (Jó) 1,7 (Jó) 1,8 (Jó) 2,5 (Jó) 3,5 (Tűrhető) 2,2 (Jó) 2,0 (Jó)
Dunlop Winter Response 2 2,1 (Jó) 2,4 (Jó) 1,8 (Jó) 1,9 (Jó) 2,5 (Jó) 3,4 (Tűrhető) 1,7 (Jó) 2,0 (Jó)
Firestone Winterhawk 3 2,6 (Tűrhető) 2,0 (Jó) 2,6 (Tűrhető) 2,3 (Jó) 2,5 (Jó) 3,3 (Tűrhető) 1,8 (Jó) 2,0 (Jó)
Nokian WR D4 2,7 (Tűrhető) 2,6 (Tűrhető) 2,4 (Jó) 2,7 (Tűrhető) 2,4 (Jó) 3,8 (Gyenge) 2,2 (Jó) 2,0 (Jó)
Goodyear UltraGrip 9 2,8 (Tűrhető) 2,6 (Tűrhető) 2,2 (Jó) 2,8 (Tűrhető) 2,5 (Jó) 3,5 (Gyenge) 1,8 (Jó) 1,5 (Nagyon jó)
Debica Frigo 2 2,9 (Tűrhető) 2,9 (Jó) 2,9 (Tűrhető) 2,2 (Jó) 2,5 (Jó) 3,5 (Tűrhető) 2,2 (Jó) 2,0 (Jó)
Esa+Tecar Super Grip 9 2,9 (Tűrhető) 2,5 (Jó) 2,4 (Jó) 2,9 (Tűrhető) 2,5 (Jó) 3,3 (Tűrhető) 1,6 (Jó) 2,0 (Jó)
Sava Eskimo S3+ 2,9 (Tűrhető) 2,9 (Tűrhető) 2,9 (Tűrhető) 2,2 (Jó) 2,5 (Jó) 3,5 (Gyenge) 2,1 (Jó) 2,0 (Jó)
Vredestein Snowtrac 5 2,9 (Tűrhető) 2,3 (Jó) 2,9 (Tűrhető) 2,2 (Jó) 2,5 (Jó) 3,9 (Gyenge) 1,8 (Jó) 2,5 (Nagyon jó)
Pirelli Cinturato Winter 3,1 (Tűrhető) 3,1 (Tűrhető) 2,4 (Jó) 2,2 (Jó) 2,5 (Jó) 3,2 (Tűrhető) 2,0 (Jó) 3,0 (Tűrhető)
Semperit Master-Grip 2 3,7 (Gyenge) 3,7 (Gyenge) 2,5 (Jó) 2,0 (Jó) 2,5 (Jó) 3,8 (Gyenge) 2,4 (Jó) 2,5 (Tűrhető)
Nankang Snow SV-3 5,5 (Rossz) 2,5 (Jó) 4,7 (Rossz) 5,5 (Rossz) 2,5 (Jó) 3,5 (Tűrhető) 2,7 (Tűrhető) 2,0 (Jó)

Mindössze két vizsgált gumiabroncs kapta meg a “jó” minősítést. Nyolc gumiabroncs bizonyult többé-kevésbé “kielégítőnek” a szakértők tesztjei alapján. Egy abroncs vizsgálata zárult megfelelő minősítéssel, majd végül a Nankang kapott egyedül gyengébb minősítést a tesztelt mennyiségből, sajnos a Nankang eredményei ezúttal is hibát mutattak.

205/55R16 H téli gumi teszt eredmények:
ADAC értékelés Szárazon (15%) Vizesen (30%) Hóban (20%) Jégen (10%) Zaj (5%) Fogyasztás (10%) Kopás (10%)
Continental WinterContact TS860 2,2 (Jó) 2,5 (Jó) 2,1 (Jó) 1,9 (Jó) 2,5 (Jó) 3,0 (Tűrhető) 1,7 (Jó) 2,0 (Jó)
Goodyear UltraGrip 9 2,2 (Jó) 2,3 (Jó) 2,1 (Jó) 2,0 (Jó) 2,5 (Jó) 3,3 (Tűrhető) 1,8 (Jó) 2,0 (Jó)
Dunlop Winter Sport 5 2,3 (Jó) 2,3 (Jó) 2,3 (Jó) 1,9 (Jó) 2,5 (Jó) 3,3 (Tűrhető) 2,1 (Jó) 2,0 (Jó)
Kleber Krisalp HP 3 2,6 (Tűrhető) 2,4 (Jó) 2,6 (Tűrhető) 1,9 (Jó) 2,3 (Jó) 3,1 (Tűrhető) 2,0 (Jó) 2,0 (Jó)
Michelin Alpin 5 2,7 (Tűrhető) 2,0 (Jó) 2,4 (Jó) 2,7 (Tűrhető) 2,5 (Jó) 3,6 (Gyenge) 2,4 (Jó) 1,0 (Nagyon jó)
Nexen Winguard SnowG WH2 2,7 (Tűrhető) 2,3 (Jó) 2,6 (Tűrhető) 2,7 (Tűrhető) 2,5 (Jó) 3,2 (Tűrhető) 2,5 (Jó) 1,5 (Nagyon jó)
Fulda Kristall Control HP 2 2,8 (Tűrhető) 2,5 (Jó) 2,7 (Tűrhető) 2,8 (Tűrhető) 2,3 (Jó) 3,6 (Gyenge) 2,1 (Jó) 2,0 (Jó)
Vredestein Snowtrac 5 2,8 (Tűrhető) 2,3 (Jó) 2,8 (Tűrhető) 1,9 (Jó) 2,5 (Jó) 3,6 (Gyenge) 1,8 (Jó) 2,5 (Jó)
Bridgestone Blizzak LM 001 Evo 2,9 (Tűrhető) 2,1 (Jó) 2,4 (Jó) 2,9 (Tűrhető) 2,3 (Jó) 3,6 (Gyenge) 1,9 (Jó) 1,0 (Nagyon jó)
Nokian WR D4 3,0 (Tűrhető) 2,5 (Jó) 2,9 (Tűrhető) 1,8 (Jó) 2,5 (Jó) 3,4 (Tűrhető) 1,7 (Jó) 3,0 (Tűrhető)
Yokohama BluEarth Winter (V905) 3,1 (Tűrhető) 2,9 (Tűrhető) 2,5 (Jó) 3,1 (Tűrhető) 2,5 (Jó) 3,4 (Tűrhető) 2,0 (Jó) 2,0 (Jó)
Kumho WinterCraft WP51 3,3 (Tűrhető) 3,2 (Tűrhető) 3,3 (Tűrhető) 2,2 (Jó) 2,5 (Jó) 3,1 (Tűrhető) 2,6 (Tűrhető) 2,0 (Jó)
Giti Winter W1 3,5 (Tűrhető) 3,5 (Tűrhető) 3,3 (Tűrhető) 1,8 (Jó) 2,3 (Jó) 3,4 (Tűrhető) 2,2 (Jó) 2,5 (Jó)
Pirelli Cinturato Winter 3,5 (Tűrhető) 3,5 (Tűrhető) 2,2 (Jó) 2,1 (Jó) 2,3 (Jó) 3,2 (Tűrhető) 2,2 (Jó) 2,5 (Jó)
Semperit Speed-Grip 3 3,6 (Gyenge) 3,6 (Gyenge) 2,3 (Jó) 2,6 (Tűrhető) 2,3 (Jó) 3,1 (Tűrhető) 2,1 (Jó) 2,5 (Jó)
Laufenn IFIT LW31 5,5 (Rossz) 2,2 (Jó) 5,5 (Rossz) 2,2 (Jó) 2,5 (Jó) 3,5 (Tűrhető) 1,7 (Jó) 1,5 (Nagyon jó)

Három vizsgált jelölt kapta meg a “jó” minősítést, majdnem teljesen ugyanazokkal az értékelésekkel. Mindhárom “jó” értékelést kapott modell prémium termék, rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt mutattak a tesztek során. A két első gumiabroncs (Continental és Goodyear) csak kis mértékben különböznek egymástól a fő szempontokban, és ezáltal ugyanolyan jó általános pontszámot mutatnak. A Dunlop gumiabroncsa egytizeddel maradt le a dobogó első két helyezettje mögött, nedves úton mutatott tulajdonságainak következtében.

————————————

A Michelin és a Hankook gumiabroncsok több okból sem vettek részt az idei tesztsorozaton. A Michelin esetében nem volt elérhető még a legújabb mintázat, hogy vizsgálni lehessen. A Hankook i * cept RS2 keveréke pedig megváltozott. A vizsgálatkor a módosított Hankook gumiabroncs nem volt még elérhető a kereskedelemben. Ezért a Hankook márkájú abroncsmodellt ki kellett hagyni az idei az évben.

————————————

Forrás: autonavigator.hu