A Német és az Osztrák Autóklub, immár hagyományőrzően közösen készült a téli szezonra és két nagyon népszerű méretben tesztelt téli gumikat. Az ADAC téli gumi teszt 2018-ban is figyelembe vette a téli gumik száraz és nedves tapadását, havas, jeges úton való kezelhetőségét, és kopási mutatóit. Minden résztesztet 0,5-5,5 között pontozták, úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek.
A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából lett kiszámolva:
- Száraz tapadás (irányíthatóság, fékút) 15%
- Nedves tapadás (irányíthatóság, fékút, aquaplaning) 30%
- Havas tapadás (irányíthatóság, fékút) 20%
- Jeges tapadás 10%
- Kopás, élettartam, zaj 25 %
Az értekéskor az alábbi besorolásokat alkalmazták:
- 0,5-1,5: Kiváló
- 1,6-2,5: Jó
- 2,6-3,5: Tűrhető
- 3,6-4,5: Gyenge
- 4,6-5,5: Rossz
175/65R14 T téli gumi teszt eredmények:
ADAC értékelés | Szárazon (15%) | Vizesen (30%) | Hóban (20%) | Jégen (10%) | Zaj (5%) | Fogyasztás (10%) | Kopás (10%) | |
Continental WinterContact TS860 | 2,1 (Jó) | 2,3 (Jó) | 1,7 (Jó) | 1,8 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,5 (Tűrhető) | 2,2 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Dunlop Winter Response 2 | 2,1 (Jó) | 2,4 (Jó) | 1,8 (Jó) | 1,9 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,4 (Tűrhető) | 1,7 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Firestone Winterhawk 3 | 2,6 (Tűrhető) | 2,0 (Jó) | 2,6 (Tűrhető) | 2,3 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,3 (Tűrhető) | 1,8 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Nokian WR D4 | 2,7 (Tűrhető) | 2,6 (Tűrhető) | 2,4 (Jó) | 2,7 (Tűrhető) | 2,4 (Jó) | 3,8 (Gyenge) | 2,2 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Goodyear UltraGrip 9 | 2,8 (Tűrhető) | 2,6 (Tűrhető) | 2,2 (Jó) | 2,8 (Tűrhető) | 2,5 (Jó) | 3,5 (Gyenge) | 1,8 (Jó) | 1,5 (Nagyon jó) |
Debica Frigo 2 | 2,9 (Tűrhető) | 2,9 (Jó) | 2,9 (Tűrhető) | 2,2 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,5 (Tűrhető) | 2,2 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Esa+Tecar Super Grip 9 | 2,9 (Tűrhető) | 2,5 (Jó) | 2,4 (Jó) | 2,9 (Tűrhető) | 2,5 (Jó) | 3,3 (Tűrhető) | 1,6 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Sava Eskimo S3+ | 2,9 (Tűrhető) | 2,9 (Tűrhető) | 2,9 (Tűrhető) | 2,2 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,5 (Gyenge) | 2,1 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Vredestein Snowtrac 5 | 2,9 (Tűrhető) | 2,3 (Jó) | 2,9 (Tűrhető) | 2,2 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,9 (Gyenge) | 1,8 (Jó) | 2,5 (Nagyon jó) |
Pirelli Cinturato Winter | 3,1 (Tűrhető) | 3,1 (Tűrhető) | 2,4 (Jó) | 2,2 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,2 (Tűrhető) | 2,0 (Jó) | 3,0 (Tűrhető) |
Semperit Master-Grip 2 | 3,7 (Gyenge) | 3,7 (Gyenge) | 2,5 (Jó) | 2,0 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,8 (Gyenge) | 2,4 (Jó) | 2,5 (Tűrhető) |
Nankang Snow SV-3 | 5,5 (Rossz) | 2,5 (Jó) | 4,7 (Rossz) | 5,5 (Rossz) | 2,5 (Jó) | 3,5 (Tűrhető) | 2,7 (Tűrhető) | 2,0 (Jó) |
Mindössze két vizsgált gumiabroncs kapta meg a “jó” minősítést. Nyolc gumiabroncs bizonyult többé-kevésbé “kielégítőnek” a szakértők tesztjei alapján. Egy abroncs vizsgálata zárult megfelelő minősítéssel, majd végül a Nankang kapott egyedül gyengébb minősítést a tesztelt mennyiségből, sajnos a Nankang eredményei ezúttal is hibát mutattak.
205/55R16 H téli gumi teszt eredmények:
ADAC értékelés | Szárazon (15%) | Vizesen (30%) | Hóban (20%) | Jégen (10%) | Zaj (5%) | Fogyasztás (10%) | Kopás (10%) | |
Continental WinterContact TS860 | 2,2 (Jó) | 2,5 (Jó) | 2,1 (Jó) | 1,9 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,0 (Tűrhető) | 1,7 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Goodyear UltraGrip 9 | 2,2 (Jó) | 2,3 (Jó) | 2,1 (Jó) | 2,0 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,3 (Tűrhető) | 1,8 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Dunlop Winter Sport 5 | 2,3 (Jó) | 2,3 (Jó) | 2,3 (Jó) | 1,9 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,3 (Tűrhető) | 2,1 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Kleber Krisalp HP 3 | 2,6 (Tűrhető) | 2,4 (Jó) | 2,6 (Tűrhető) | 1,9 (Jó) | 2,3 (Jó) | 3,1 (Tűrhető) | 2,0 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Michelin Alpin 5 | 2,7 (Tűrhető) | 2,0 (Jó) | 2,4 (Jó) | 2,7 (Tűrhető) | 2,5 (Jó) | 3,6 (Gyenge) | 2,4 (Jó) | 1,0 (Nagyon jó) |
Nexen Winguard SnowG WH2 | 2,7 (Tűrhető) | 2,3 (Jó) | 2,6 (Tűrhető) | 2,7 (Tűrhető) | 2,5 (Jó) | 3,2 (Tűrhető) | 2,5 (Jó) | 1,5 (Nagyon jó) |
Fulda Kristall Control HP 2 | 2,8 (Tűrhető) | 2,5 (Jó) | 2,7 (Tűrhető) | 2,8 (Tűrhető) | 2,3 (Jó) | 3,6 (Gyenge) | 2,1 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Vredestein Snowtrac 5 | 2,8 (Tűrhető) | 2,3 (Jó) | 2,8 (Tűrhető) | 1,9 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,6 (Gyenge) | 1,8 (Jó) | 2,5 (Jó) |
Bridgestone Blizzak LM 001 Evo | 2,9 (Tűrhető) | 2,1 (Jó) | 2,4 (Jó) | 2,9 (Tűrhető) | 2,3 (Jó) | 3,6 (Gyenge) | 1,9 (Jó) | 1,0 (Nagyon jó) |
Nokian WR D4 | 3,0 (Tűrhető) | 2,5 (Jó) | 2,9 (Tűrhető) | 1,8 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,4 (Tűrhető) | 1,7 (Jó) | 3,0 (Tűrhető) |
Yokohama BluEarth Winter (V905) | 3,1 (Tűrhető) | 2,9 (Tűrhető) | 2,5 (Jó) | 3,1 (Tűrhető) | 2,5 (Jó) | 3,4 (Tűrhető) | 2,0 (Jó) | 2,0 (Jó) |
Kumho WinterCraft WP51 | 3,3 (Tűrhető) | 3,2 (Tűrhető) | 3,3 (Tűrhető) | 2,2 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,1 (Tűrhető) | 2,6 (Tűrhető) | 2,0 (Jó) |
Giti Winter W1 | 3,5 (Tűrhető) | 3,5 (Tűrhető) | 3,3 (Tűrhető) | 1,8 (Jó) | 2,3 (Jó) | 3,4 (Tűrhető) | 2,2 (Jó) | 2,5 (Jó) |
Pirelli Cinturato Winter | 3,5 (Tűrhető) | 3,5 (Tűrhető) | 2,2 (Jó) | 2,1 (Jó) | 2,3 (Jó) | 3,2 (Tűrhető) | 2,2 (Jó) | 2,5 (Jó) |
Semperit Speed-Grip 3 | 3,6 (Gyenge) | 3,6 (Gyenge) | 2,3 (Jó) | 2,6 (Tűrhető) | 2,3 (Jó) | 3,1 (Tűrhető) | 2,1 (Jó) | 2,5 (Jó) |
Laufenn IFIT LW31 | 5,5 (Rossz) | 2,2 (Jó) | 5,5 (Rossz) | 2,2 (Jó) | 2,5 (Jó) | 3,5 (Tűrhető) | 1,7 (Jó) | 1,5 (Nagyon jó) |
Három vizsgált jelölt kapta meg a “jó” minősítést, majdnem teljesen ugyanazokkal az értékelésekkel. Mindhárom “jó” értékelést kapott modell prémium termék, rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt mutattak a tesztek során. A két első gumiabroncs (Continental és Goodyear) csak kis mértékben különböznek egymástól a fő szempontokban, és ezáltal ugyanolyan jó általános pontszámot mutatnak. A Dunlop gumiabroncsa egytizeddel maradt le a dobogó első két helyezettje mögött, nedves úton mutatott tulajdonságainak következtében.
————————————
A Michelin és a Hankook gumiabroncsok több okból sem vettek részt az idei tesztsorozaton. A Michelin esetében nem volt elérhető még a legújabb mintázat, hogy vizsgálni lehessen. A Hankook i * cept RS2 keveréke pedig megváltozott. A vizsgálatkor a módosított Hankook gumiabroncs nem volt még elérhető a kereskedelemben. Ezért a Hankook márkájú abroncsmodellt ki kellett hagyni az idei az évben.
————————————
Forrás: autonavigator.hu