Szerkezet: A gumiabroncs karkasz konstrukció fajtája. A radiál építésű gumiabroncsokat “radial” vagy “R” jelöléssel látják el. Ez a leginkább elterjedt gumiabroncsfajta.
Légzáró réteg: A gumiabroncs légtartását biztosítja
Öv: Radiál gumiabroncs esetében a karkaszvázon elhelyezkedő övbetétekről van szó, amelyek a futófelület stabilitását biztosítják.
Karkasz: A gumiabroncs teherhordó váza. Az övbetétetekkel és a perem közötti vázrésszel együtt.
Futófelület: Mintával ellátott felület, amely biztosítja a gumiabroncs optimális kapcsolatát az útfelülettel.
Mintaelem/mintaárok: Mintaelemek a futófelületen (mintaárok: negatív mintarész, mintaelem: pozitív mintarész).
Oldalfal: A gumiabroncs oldalsó része
Peremhuzalkarika: A gumiba ágyazott tekercselt acélhuzal-karika. Ez biztosítja a gumiabroncs feszes illeszkedését a kerékpánton.
Tubeless (TL): Tömlő nélküli gumiabroncs beépített légzáró réteggel.
Tube Type (TT): Csak belső tömlővel használható gumiabroncs.
TWI; Tread Wear Indicator: Futófelületi kopásjelző, a hatóságilag megengedett minimális 1,6 mm-es mintázatmélységet mutatja.
Szelep: A kerékpántra rögzítve (tömlő nélküli) vagy a tömlőbe vulkanizálva, a gumiabroncs levegővel való felfújását és a levegőnyomás ellenőrzését teszi lehetővé.
Szelepvédő sapka: Védi a szelep szerkezetét a szennyeződéstől és nedvességtől. A szelep tömítése érdekében elengedhetetlen.
Mi a különbség a két gumiabroncs szerkezet között?
* Diagonál szövetváz
Felfújható gumiabroncs szerkezet, amelyben a szövetszálak a köpenyperemig terjednek és 90°-nál kisebb váltószögeket zárnak be a futófelület koronavonalával.
* Radiál szövetváz
Egy felfújható gumiabroncs szerkezet amelyben a szövetkordok a köpenyperemig terjednek és 90°-os szöget zárnak be a futófelület koronavonalával ahol a szövetvázat egy kinyújthatatlan acélöv betét biztosítja.